fredag 28. januar 2011

Markedsundersøkelse

I et utvalg på 31 personer fikk vi disse dataene, til spørsmålet: synes du offentlig dusjing er ubehagelig?

                        ja                           nei  
Jenter               12 stk                    5 stk
Gutter               5 stk                      9 stk

Videre kommentarer utover spørsmålet om hva personene syntes om offentlig dusjing, fikk vi denne responsen:

- "I klassen vår er det ingen som dusjer, de sitter heller svette i timen. Og vi dusjer aldri etter bad ved svømmeanlegg. Det er ekkelt når man ikke kjenner hverandre."
2 jenter i 10 klasse.

-"Jeg hadde mer problemer med offentlig dusjing før, men jeg er blitt sikker på meg selv og føler ikke det ubehaget lenger. Men en løsning som vil separere dusjene vil være en god løsning, og bli godt tatt i mot."
jente, 2 klasse vgs

-"Vi dusjer alltid etter gymmen, men de andre jentene i klassen vår gjør det ikke. Og hvis de noengang gjør det så dusjer de med undertøy på. Det er veldig ubehagelig for andre jenter "dømmer" deg."
3 jenter, 9 klasse

-"Ikke noe problem for oss så lenge man blir ren, men det ville vært positivt med en type avluke."
- 2 gutter, 1 klasse vgs

-"Jeg dusjer ikke etter gymmen, men venter til jeg kommer hjem."
-gutt, 10 klasse


Tross noen personer ikke føler særskilt ubehag ved offentlig dusjing, ytrer de at det ville være en forbedring med en type skjerming i dusjene. Behovet for det er det, og en jente gjeng sa: "Det har vi ventet på at skal komme til skolen vår, så kan vi dusje!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar